به گفته یک مشاور خانواده، بسیاری از زوجین هنگام مواجهه با مشکلات خانوادگی به جای ابراز نظر و پیدا کردن راه حلی برای برطرف کردن مشکل، سکوت می‌کنند. این اقدام خطر طلاق عاطفی را افزایش می‌دهد.


یک روانشناس اجتماعی و مشاور خانواده با اشاره به نشانه‌های طلاق عاطفی در خانواده‌ها، گفت: تفاوت سنی غیر معمول افراد می تواند در برخی از اوقات سبب بروز طلاق‌های عاطفی بین زوجین شود.
دکتر مهرداد فلاطونی ادامه داد: کاهش وابستگی ها و عدم صرف زمان برای طرف مقابل و افزایش سرگرمی های بدون زناشویی و تمرکز بر مسایل بیرون از خانواده از مهم‌ترین دلایل بروز طلاق عاطفی در خانواده است.
این روانشناس اجتماعی عدم استفاده از راهبردهای حل مسئله در خانواده را از دیگر دلایل مهم بروز طلاق عاطفی دانسته و عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از افراد برای حل مسائل به وجود آمده در خانواده از مراجعه به مشاور پرهیز می کنند در حالی که حضور و شرکت در مشاوره های قبل از ازدواج، هنگام و بعد از ازدواج می تواند تا حد بسیار زیادی از بروز طلاق های عاطفی جلوگیری کند.
فلاطونی با اشاره به دلایل متعدد بروز طلاق عاطفی، تاکید کرد:‌ عدم اعتماد همسران به یکدیگر در حل مشکلات و ایجاد یاس و نا امیدی در حل مسایلی که منجر به ادامه مشاجره می شوند، ضریب بروز طلاق عاطفی را افزایش می دهد.
وی همچنین در ادامه افزود: متاسفانه امروزه بسیاری از زوجین در هنگام مواجهه با مشکل در جمع خانوادگی به جای ابراز نظر و حل مشکل، در حالت سکوت مانده و از صحبت کردن پرهیز می کنند.
او درباره اشتباهات طرفین در رابطه زناشویی توضیح داد: به رخ کشیدن اشتباهات و سرزنش کردن همدیگر به دلیل مسایل کوچک، از عمده‌ترین اشتباهات زنان و مردان در طول یک رابطه عاطفی به شمار می‌آید.
منبع: سلامت نیوز