رنگ مورد علاقه اتان رابطه مستقیمی با شخصیت شما دارد طبق ضوابط روانشناسی رنگ مورد علاقه شما نشات گرفته از خصلت های درونی می باشد

خلق و خوی هر انسان وابسته به علایق و سلایق او می باشد. مطالعات زیادی در زمینه شخصیت های متفاوت انسانی صورت گرفته است. یکی از آسان ترین و کارآمد ترین راههای پی بردن به خصلت ها شناخت رنگ ها می باشد. طبق علاقه هر انسان به رنگها می توان به شخصیت آن فرد پی برد.
رنگ زرد
علاقمندان رنگ زرد از افراد شاد و پر انرژی محسوب می شوند. این دسته از افراد معمولا مسئولیت پذیر بوده و در قبال آنچه به عهده ایشان گذاشته می شود حس مسئولیت زیادی دارند. از این انسانها در مشارکت های عمومی و امور گروهی به راحتی می توان بهره مند شد.
انسانهای دوستدار رنگ زرد معمولا معقول بوده و کمتر دچار احساسات خارج از منطق می شوند. این افراد به راحتی با دیگران خو می گیرند و روابط اجتماعی خوبی دارند. ایمان این گونه افراد معمولا قوی می باشد.
رنگ قرمز
دوستداران رنگ پر شور قرمز همانند رنگ مورد علاقه اشان پر شور و نشاط و البته پر جنب و جوش هستند. این افراد معمولا اندکی جاه طلب و تا حدودی مغرور می باشند. افراد پر انرژی قرمز از اراده بسیار قوی برخوردار هستند و این امر سبب می شود در کارهایشان موفق تر از بقیه باشند. رنگ قرمز معمولا همراه با یک انرژی قوی و مثبت می باشد.
دوستداران رنگ قرمز افراد مثبت و بی شک مطمئنی به شمار می روند. خصلت بارز این افراد انرژی مثبت آنها می باشد.

رنگ نارنجی
نارنجی از رنگهای گرم و شاد محسوب می شود. کسانی که به این رنگ علاقمند هستند به عنوان یک فرد فعال و انرژیک به حساب می آیند. پرتقالی های فعال معمولا بازی های فکری را به خوبی انجام می دهند.
این افراد دارای روحیه مهربان و بخشنده می باشند. نارنجی دوست ها ی شوخ طبع افرادی هستند که در گفتگو ها و مذاکرات قوی و سربلند خواهند بود.
این افراد گزینه مناسبی برای سخن رانی های تاثیر گذار می باشند. عقاید این دسته از افراد تمایل به روشن فکری داشته و معمولا ایده ها و افکار کامل و درستی دارند.
رنگ سبز
رنگ سبز نشان گر بسیاری از خصلت های درونگرایانه افراد می باشد. انسان هایی که این رنگ را دوست دارند معمولا آرام و ساکت می باشند. کمتر صحبت می کنند و بیشتر ترجیح می دهند در تفکرات خود غرق باشند. انسانهای سبز دوست کمی بدبین بوده و نسبت به همه مسائل کنجکاوی های خاص خود را دارند.
با بیشتر مسائل زندگیشان به راحتی کنار نمی آیند و ابتدا می بایست هر موضوعی را به خوبی برای خود حل و فصل کنند. این دسته از افراد افکاری قوی و قدرتمندی دارند. بیشتر از دیگران فکر می کنند و در دنیای افکار خود غرق می شوند.
انسانهای دوستدار رنگ سبز را می توان یک درونگرای کامل به شمار آرود.
رنگ آبی
آبی از دسته رنگهای سرد و آرام بخش محسوب می شود. دوستداران این رنگ نیز خصلت های رنگ را دارا می باشند. این افراد در عین حال که بسیار مهربان و وفادار هستند افرادی سرد و بسیار آرام محسوب می شوند. آبی دوستان رتبه نخست در صمیمیت و مهربانی را دارند.
علاقه مندان به رنگ آبی به نحوی روحانی و فرشته خو می باشند. این افراد بسیار رمانتیک بوده و در مسائل زندگی بسیار احساسی عمل می کنند. برای همدردی و همراهی می توانید روی این دسته از افراد حساب کنید.
چرا که دوستداران رنگ آبی معمولا بسیار صادق و بی ریا می باشند.
رنگ بنفش
رنگ بنفش که ترکیبی از رنگ آبی و قرمز می باشد خصلت این دو رنگ را در خود دارد. افرادی که به این رنگ علاقه دارند جز افراد خاص و به گونه ای استثنایی محسوب می شوند. این دسته از افراد دارای روحیه حساس و در عین حال بسیار قدرتمند به شمار می روند.
قدرت این انسانها به گونه ای است که به راحتی می توانند مدیریت و رهبری را به عهده بگیرند. بهترین کارکرد علاقمندان رنگ بنفش رهبری گروه می باشد.
این افراد حامیان خوبی می شوند و از دسته افرادی هستند که همواره طرفدار صلح و دوستی می باشند
علاقمندان رنگ بنفش تا حدودی رمانتیک و در عین حال منطقی به شمار می روند.
شما از کدام دسته هستید؟
با شناخت خصلت ها از رنگها می توانید اطرافیان خود را بهتر و بیشتر بشناسید.
هر چند که خصلت های انسانها بسیار متنوع و گوناگون است ولی تاثیر رنگها بر خلق و خوی افراد بسیار زیاد است.

منبع: نت نوشت